GODZILLA 星を喰う者

INTRO

最終章、人類の眼前に<終焉の翼>が舞い降りる―――

アニメーション映画『GODZILLA』(通称:アニゴジ)がついに最終章を迎える。

二万年後の地球で繰り広げられた、<ゴジラ>とそれに抗う人類の物語。最終章『星を喰う者』では、超科学が生み出した<メカゴジラシティ>をも焼き尽くし、地上の覇者となった究極の生命<ゴジラ・アース>と高次元怪獣<ギドラ>が相まみえる。

『アニゴジ』の誕生は2017年。これにより『ゴジラ』は新たな領域へ足を踏み入れた。同年11月公開の第一章『GODZILLA 怪獣惑星』はゴジラ映画史上初の3DCGアニメーション作品であり、その映像体験は大きな驚きと称賛をもって迎えられ、第二章『GODZILLA 決戦機動増殖都市』は、アニメーションならではの<メカゴジラ>の新解釈で観客を圧倒した。

そして最終章では、虚空の神<ギドラ>と破壊の王<ゴジラ>がついに激突。戦いの果てに待つのは、人類への啓示か。


監督は、昨年公開の劇場版『名探偵コナン から紅の恋歌(ラブレター)』で邦画年間興行収入ランキング1位を獲得し、確かな演出力を遺憾なく発揮する静野孔文と3DCGの第一線で培われた手腕を『シドニアの騎士 第九惑星戦役』、『亜人』、『BLAME!』で磨きあげ、余すことなくその魅力をフィルムに焼きつける瀬下寛之が務め、両者の最高のコンビネーションは最終章でも見事に発揮されている。ストーリー原案・脚本は、『魔法少女まどか☆マギカ』や『PSYCHO-PASS サイコパス』などで知られる虚淵玄が担当。観る者全てを出し抜く突破力抜群のアイデアに今作でも驚かされるのは間違いない。

制作は米国エミー賞最優秀賞(デイタイム・エミー賞アニメーション番組特別部門最優秀賞)を4度受賞を果たし、直近では「スター・ウォーズ」シリーズの最新アニメーション作品「Star Wars: Resistance」を手掛けるなど、国内外から高い評価を得ている3DCGスタジオ、ポリゴン・ピクチュアズ。

The human race is on the brink of oblivion. The “wings of its demise” descend before its eyes.

This is the concluding chapter of the animated feature film series, GODZILLA (aka “Anigoji”).

20,000 years into the future, the Earth is ruled by Godzilla. Pitted against him are the straggling remnants of the human race. The final chapter, GODZILLA:The Planet Eater, finds the Mechagodzilla city, the peak of scientific evolution and mankind’s best hope, burned to cinders. Godzilla Earth reigns supreme but he has one more challenge: the winged creature, KING GHIDORAH.


The Godzilla franchise entered new territory in 2017 with Godzilla: Planet of the Monsters. As the first 3DCG animated, feature-length Godzilla movie ever, it offered a visual experience that was met with widespread acclaim and wonder when it debuted in November, 2017. The second chapter, GODZILLA: City on the Edge of Battle featured a newly-interpreted Mechagodzilla that only an animated rendering could accomplish.

With the concluding chapter of the saga, the King of the Void (GHIDORAH) squares off against the King of Earth (GODZILLA). When the dust settles, will there be anything left for the human race?


Directing the film are Kobun Shizuno, who last year earned the highest grossing Japanese movie to date with Detective Conan: The Crimson Love Letter (’17) and Hiroyuki Seshita who has burnished his reputation for gripping animated storytelling with such TV and film franchises as Ajin (’15-16), Knights of Sidonia: Battle for Planet 9 (’15) and Blame! (’17). Together this prodigious duo have forged a 3DCG genre of cutting edge expression. And now they bring all their talent to bear on this final chapter of the Godzilla saga. The story and screenplay were written by Gen Urobuchi, famously known for his Puella Magi Madoka Magica film series (’11-’14) and the 2012 animated movie, Psycho-Pass (’12). Urobuchi has a gift for creating mind-bending, innovative ideas that are sure to surprise and surpass audience expectations in this finale.

The film is produced by the internationally-acclaimed 3DCG studio, Polygon Pictures, four-time Emmy Award winner (for Daytime Emmy Award for Outstanding Special Class Animated Program) and recently at work on the latest series of the Star Wars universe: Star Wars: Resistance.

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2017年、『ゴジラ』は新たな領域へ足を踏み入れた。全三部作で描かれる、アニメーション映画『GODZILLA』(通称:アニゴジ)の誕生である。

昨年11月に公開された第一章『GODZILLA 怪獣惑星』はゴジラ映画史上初の3DCGアニメーション作品であり、その映像体験は大きな驚きと称賛をもって迎えられた。アニゴジ全三部作で描かれるのは二万年もの間、地球に君臨し続けてきた<ゴジラ>と絶滅の縁に追い詰められながらもそれに抗う「人類」の物語。

監督は、昨年公開の劇場版『名探偵コナン から紅の恋歌(ラブレター)』で邦画年間興行収入ランキング1位を獲得し、確かな演出力を遺憾なく『怪獣惑星』でも発揮した静野孔文、3DCGの第一線で培われた手腕を『シドニアの騎士 第九惑星戦役』、『亜人』、『BLAME!』で磨きあげ、余すことなくその魅力をフィルムに焼きつけた瀬下寛之が務める。ストーリー原案はシリーズを通して、『魔法少女まどか☆マギカ』や『PSYCHO-PASS サイコパス』などで知られる虚淵玄が担当。前作のラスト、観る者全てを出し抜いた突破力抜群のアイデアに今作も驚かされるのは間違いない。

制作は『スター・ウォーズ:クローンウォーズ』等に加え、昨年『Lost in Oz』でも米国エミー賞最優秀賞(デイタイム・エミー賞アニメーション番組特別部門最優秀賞)の通算4度目の受賞を果たした国内最高峰の3DCGスタジオ、ポリゴン・ピクチュアズ。元富士山麓で繰り広げられる壮絶な決戦をダイナミックな描写で表現する。劇中音楽は本年の『映画ドラえもん のび太の宝島』でも“未知の世界”を大胆かつ繊細に奏でる服部隆之が、前作に引き続き、二万年後の地球に響き渡る<ゴジラ・アース>の咆哮に匹敵する圧倒的な存在感で音を奏でます。

第二章『決戦機動増殖都市』では、体高300メートルを超える歴代最大のゴジラ<ゴジラ・アース>を倒すためにシリーズ不動の人気を誇る<メカゴジラ>が新たな姿で現れる。

In 2017, Godzilla trampled over new ground with the birth of a three-part, fully animated movie series, GODZILLA (aka. “Anigoji,” a portmanteau of “anime” and “gojira”).

Chapter 1, Godzilla: Planet of the Monsters, was the first-ever 3DCG animation in Godzilla franchise history, and the cinematic experience was met with enormous delight and praise when it was released in November 2017. The “Anigoji” trilogy is set some 20,000 years into the future and depicts an Earth that has been ruled by Godzilla. Humanity finds itself on the verge of extinction, and is fighting for its survival.

The film has two directors: Kobun Shizuno, who left nothing on the table in directing his vision for Godzilla: Planet of the Monsters” while also scoring the number one box office smash last year in Japan with his theatrical release of Detective Conan: The Crimson Love Letter; and Hiroyuki Seshita, another proven talent on the cutting edge of 3D computer graphics who honed his craft with the TV series, Knights of Sidonia: Battle for Planet 9 (’15), Ajin (’16) and Blame! (’17) and is leaving a captivating mark now on film. The story from its inception as an idea straight through to the completed series comes from the creative mind of Gen Urobuchi, best known for Puella Magi Madoka Magica (’11) and Psycho-Pass (’12), who thoroughly defied viewer expectations with the last scene in Planet of the Monsters, and is certain to bring his powerful storytelling ideas to this next iteration.

The production company is 4-time Emmy award winning Japanese 3DCG animation studio, Polygon Pictures, including “Star Wars: The Clone Wars”, and a daytime Emmy for Outstanding Children’s Animated Program last year with Lost in Oz. The dynamic depiction of a mind-blowing battle that unfolds at the base of what was once Mt. Fuji is breathtaking.

Creating a brave new world soundscape with his bold yet delicate film score is Takayuki Hattori, who composed music for Doraemon the Movie: Nobita's Treasure Island (’18). And returning to perform the theme song is recording artist, XAI, first winner of the "Artist" category in the 8th Toho Cinderella Audition, who sings with a diva like power to complement a Godzilla roar that has shaken the Earth for 20,000 years.

This second chapter, City on the Edge of Battle features a return of a perennial favorite in the Godzilla franchise, “Mecha-Godzilla,” raised to do battle with a 300-meter-high and largest ever monster, “Godzilla Earth.”

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1954年に誕生した、映画『ゴジラ』は、巨大な文化的アイコンとして世界中の人々に愛されてきた。2016年には『シン・ゴジラ』(庵野秀明総監督)が公開。徹底的なリアリティを追求した描写は観客の心をつかみ、興行収入82.5億円を記録する大ヒットとなった。そして2017年、“ゴジラ”は誰も予想しなかった新たな“進化”を果たす。それがアニメーション映画『GODZILLA』である。

本作が描くのは、これまでのどんな“ゴジラ”とも一線を画すシビアでハードな未来世界。二万年もの間、地球に君臨し続けてきた“ゴジラ”とそれに対峙する人類の因縁の物語だ。
監督には、劇場版『名探偵コナン から紅の恋歌(ラブレター)』を手掛け、シリーズ歴代最高の興行収入を記録した静野孔文が参加。コンビを組むもう一人の監督が瀬下寛之。CG領域の第一線で培われたその手腕は監督作である『シドニアの騎士 第九惑星戦役』、『BLAME!』で立証済みと言える。ストーリー原案・脚本は『魔法少女まどか☆マギカ』や『PSYCHO-PASS サイコパス』などで知られる虚淵玄(ニトロプラス)。突破力抜群のアイデアと先を読ませない緻密な構成力は多くのファンの心を捉えている。劇中音楽は、昨年放送のNHK大河ドラマ「真田丸」を印象的な劇伴で盛り上げた服部隆之が担当。主題歌は、第8回「東宝シンデレラ」オーディションにて、初代「アーティスト賞」を受賞し、今回の映画主題歌でメジャーデビューが決定した超大型新人XAIに決定。そのXAIを自身初の女性ソロシンガープロデュースとして手掛けるのは、『ダークナイト』(2008年/クリストファー・ノーラン監督)にも楽曲を提供するなど世界的人気を誇るBOOM BOOM SATELLITES中野雅之。

そして制作は『シドニアの騎士』を始め、『スター・ウォーズ:クローン・ウォーズ』等で米国テレビ業界のアカデミー賞として知られるエミー賞最優秀賞(デイタイム・エミー賞 アニメーション番組特別部門最優秀賞)を通算5度受賞するなど数々の実績を持つ国内最高峰の3DCGスタジオ、ポリゴン・ピクチュアズ。

誰も見たことのない新しい“ゴジラ”の始まりを告げる咆哮が今、響き渡る―――

Ever since it was first released as a feature film in 1954, “Godzilla” has come to be a colossal cultural icon loved by millions around the world. The 2016 release of “SHIN GODZILLA”, directed by Hideaki Anno, reinvigorated the franchise, bringing a completely novel and realistic depiction of the iconic monster story, which earned 82.5 million dollars at the box-office and captured the imagination of new and old fans alike. Now in 2017, “Godzilla” continues to surprise everyone along a new evolutionary path as a feature-length animated film.

“GODZILLA” the animated movie takes the franchise into the uncharted territory of a future world in which Godzilla has dominated the earth for the past 20,000 years with mankind as diaspora, culminating in a fateful final confrontation.

Directing is Kobun Shizuno whose theatrical realize of “Detective Conan: The Darkest Nightmare” last year grossed 63.3 million dollars, the highest attendance ever for that famed franchise. He is joined by another proven talent on the cutting edge of computer graphics, Hiroyuki Seshita, as director and executive director of recently-topical anime including “Knights of Sidonia” ('14) and “Ajin” ('16) Penning both the story and screenplay is Gen Urobuchi of “PUELLA MAGI MADOKA MAGICA” ('11) and “Psycho-Pass” ('12), a writer known to his large and loyal fan base as a master of meticulous and unpredictable storytelling laced with powerful ideas. Finally, handling the production is 3-consecutive Emmy award winning Japanese 3DCG animation studio, Polygon Pictures, which produced “Knights of Sidonia” and “Star Wars: The Clone Wars” on U.S. television earning Outstanding Special Class Animated Program at the 40th Annual Daytime Emmy Awards.

Prepare for the earth-shattering roar of a brand new “GODZILLA”, unlike anything heard or seen before.

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STORY

扉が開かれ、黄金の刻印が星を切り裂く。

21世紀初頭、ゴジラに地球を奪われた人類は、一部の人類を他恒星系への移住に送り出すも、計画は失敗に終わる。失意のまま地球へと帰還した人類を待ち受けたのは、二万年後の変わり果てた姿になった地球だった。

あらゆる動植物がゴジラ細胞を持つ<怪獣惑星>と化した地球。そこに君臨するのは体高300mを超える史上最大のゴジラ<ゴジラ・アース>だった。

ゴジラ討伐に執念を燃やす主人公ハルオは、人類の遠い子孫である種族フツアと出会う。ハルオたちは、フツアの双子の姉妹マイナとミアナの導きにより対G決戦兵器・メカゴジラの残骸が、増殖を続けていることを発見。残骸を構成するナノメタルを使って武装要塞都市<メカゴジラシティ>を起動させ、<ゴジラ・アース>に挑む。

この作戦の中、かねてより共存してきた異星人種族の一つビルサルドと人間たちとの亀裂が表面化する。ビルサルドのリーダー・ガルグの「ゴジラを倒すならば“ヒト”を超えた存在へ」という信念に対し、ハルオは「怪獣を倒すために自らも怪獣になってはいけない、“人”として打ち勝つべき」という信念を捨てられなかった。ついには、<ゴジラ・アース>を倒す唯一のチャンスを捨て、ハルオはガルグを葬ってしまう。一方、ハルオの幼馴染であるユウコはビルサルドによる人体の強制ナノメタル化により、脳死状態に陥ってしまった。

人間たちに広がる敗北感と虚無感。もう一方の異星人、宗教種族エクシフの大司教・メトフィエスは、ハルオが戦いに生き延びたことは“奇跡”だと唱え、信者を増やしていく。それはエクシフが秘め隠してきた“究極の目的”のためだった。そんなメトフィエスを警戒するミアナとマイナ。そして、ハルオは、自らが“人”として何を為すべきかを自問する。
やがて、<ゴジラ・アース>を打ち倒す者がいなくなった地球に、金色の閃光を纏った<ギドラ>が降臨し、天地を揺るがす超次元の戦いが始まる。


“ゴジラ”とは何か。“人”が為すべきことは何か。ハルオが目にする未来とは――――。
最終章で、そのすべてが明らかになる。

A door opens and a golden seal shatters a star.


It is the early 21st century. Mankind has lost the battle for planet Earth to Godzilla, and has taken to the stars in search of a new home. But the search ends in vain, forcing them and their alien allies back to Earth. But 20,000 years have passed in their absence, and the Earth is a wholly different place.

The planet’s flora and fauna now embody and serve Godzilla. Earth is a monster’s planet, ruled by the largest Godzilla ever at 300 meters in height. Godzilla Earth.

Human protagonist, Captain Haruo, yearns to defeat Godzilla and retake the planet for mankind. There, he meets aboriginal descendants of the human race, the Houtua tribe. The Houtua twin sisters, Maina and Miana, lead him to the skeletal remains of Mechagodzilla, an old anti-Godzilla weapon, which to everyone’s surprise is still alive in the form of self-generating nanometal. Taken from the Mechagodzilla carcass, the nanometals have gradually been rebuilding a "Mechagodzilla City,” a potential weapon capable of destroying Godzilla Earth.

As the strategy develops, a rift forms between the humans and the Bilusaludo, one of several alien races that had joined the humans on their exodus from Earth. Their leader, Galu-gu, believes that the secret to defeating Godzilla lies in the use of superhuman powers - namely, the nanometal integration - but Haruo resists, fearing that in defeating monsters, they must not become monsters themselves. Haruo ultimately uses his means for defeating Godzilla Earth to destroy the Mechagodzilla city so as to prevent nanometal assimilation, killing Galu-gu. However, his childhood friend, Yuko, has been absorbed by the nanometal integration and has fallen into a brain dead coma.

The human race, once again, is lost. Metphies, commander of the priestly alien race, Exif, marvels at the miraculous survival of Haruo, he begins to attract a following. The Exif has secretly harbored this outcome as their “ultimate goal.” Miana and Maina issue warnings against Metphies, while Haruo begins to question mankind’s next move.

With no means for defeating Godzilla Earth, mankind watches as King Ghidorah, clad in a golden light, descends on the planet. The earth shakes once again with as war moves to a higher dimension.


What is Godzilla exactly? Does mankind stand a chance? Is there a future vision in Haruo’s eyes? Find out in the finale.

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21世紀初頭、人類はゴジラに蹂躙された地球に多くの人命を残し、選ばれし者達だけで恒星間移民船・アラトラム号に乗って移住可能な「約束の地=タウ星e」を目指した。しかし計画は失敗し、人類は再び地球へと舞い戻ることになってしまう。そして、長距離亜空間航行によって生じた時空の歪みは、人類が戻るべき場所を「二万年後の地球」に変えてしまっていた。その地球で主人公・ハルオたちはゴジラの攻撃を受けながら、20年間考え続けた「対ゴジラ戦術」をエクシフとビルサルド、2種族の異星人と共に実行し、決死の戦闘でゴジラを倒すことに成功する。

しかし、喜びも束の間、地中深くから真のゴジラ<ゴジラ・アース>が姿を現す。二万年もの間成長を続け生き永らえ、体高300メートル、質量10万トンを超える姿へと進化した超巨大ゴジラの圧倒的な破壊力を前に、ハルオたちは散り散りになってしまう。

そしてハルオを救ったのは、人類の生き残りと目される「フツア」の民、ミアナだった。フツアはこの地球で初めて出会った人型の生命種族である。彼らは人類の子孫なのか―――。「フツアの神もゴジラに破れ、今は卵を残すのみ。挑むもの、抗うもの、すべて炎に呑まれて消える」という彼らにハルオは、「これは、人類の手に地球を取り戻す、最後のチャンスなんだ」と語り返す。

一方、ビルサルドの指揮官・ガルグは、フツアの持つ矢じりが“自律思考金属体=ナノメタル”でできている事に気がつき歓喜する。それは、21世紀に彼らが富士山麓で「対ゴジラ決戦兵器」として開発するも、起動寸前で破壊された<メカゴジラ>を構成するものと同じ物質であり、その開発プラントが今もなお、残っている証だった―――

By the advent of the 21st century, much of humanity was dead, having been trampled over by a new master, Godzilla. A select few among mankind took to the stars in a spacefaring vessel called the Aratrum in search of “the promised land,” the planet Tau-e that could sustain human life. But the migration plan fails, and the remnants of the human race decide to return to Earth. But the distortions in space-time and the distance traveled means that mankind is returning to a completely changed Earth some 20,000 years later. The returnees, led by hero Haruo, prepare to take the fight to Godzilla based on a strategy that has been 20 years in the making. Carried out with the help of two alien species, the Exif and the Bilusaludo, the humans succeed in defeating Godzilla in a costly battle to the death.

But the victory is short-lived. Rising from the depths of the planet is a new breed of monster, dubbed “Godzilla Earth.” Evolving for 20,000 years, the creature stands 300 meters high, weighs over 100,000 tons and wields such overwhelmingly destructive power that Haruo and company have no choice but to run for their lives.

Coming to Haruo’s rescue, however, is Miana, a member of an aboriginal tribe called the Houtua. They are the first humanoid people the returnees have encountered. Could they descend from humans? “Our tribal god was destroyed by Godzilla. All that we have left are these eggs. Anyone who has tried to fight or resist him has been drowned in fire,” the tribespeople say to Haruo, who responds with: “This is our last hope of recovering our home.”

Meanwhile, Bilusaludo commander, Galu-gu is elated to discover that the Houtua tribe’s arrowheads are made of a nanometal or a self-sustaining metal. It had been developed in the 21st century as an “anti-Godzilla” killer weapon deployed at their decisive battle fought at the foot of Mt. Fuji, but had been destroyed before it could be activated in the form of a “Mecha-Godzilla.” The nanometal was its base substance, and proof that the manufacturing plant can still be used.

 

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二十世紀最後の夏。その日人類は、地球という惑星の支配者が自分達だけではないと知った―――

巨大生物「怪獣」の出現と、その怪獣をも駆逐する究極の存在「ゴジラ」。半世紀にわたる怪獣との戦争の末、人類は敗走を重ね、ついに地球脱出を計画。そして2048年、中央政府管理下の人工知能による選別を受けた人間だけが恒星間移民船・アラトラム号で11.9光年の彼方にある「くじら座タウ星e」を目指し旅立った。しかし、20年かけてたどり着いたタウ星eの地球との環境条件差は、予測値を遥かに上回り、人類が生存可能な環境と呼べるものではなかった。

移民船に乗る一人の青年・ハルオ。4歳の時に目の前でゴジラに両親を殺され、20年の間、地球に戻りゴジラを倒すことだけを考え続けていた。移民の可能性を閉ざされ、生存環境も劣悪となった船内でハルオを中心とした「地球帰還派」は主流となり、危険な長距離亜空間航行を決断し地球を目指す。

だが、帰還した地球は、既に二万年の歳月が経過し、地上はゴジラを頂点とした生態系による未知の世界となっていた。

果たして人類は地球を取り戻せるのか。そして、ハルオの運命は―――

The final summer of the 20th century… when mankind learns it is no longer the sole ruler of planet Earth.

The planet is beset by the emergence of colossal creatures that roam the earth, and king among them is “Godzilla”. For a half a century, these beasts engage in ferocious battle with each other and mankind. But humans, unable to compete, prepare for exile from their home planet. In the year 2048, a select few humans are chosen by the central government's artificial intelligence infrastructure to set out on an interstellar emigration vessel, the Aratrum, on an 11.9-lightyear journey for the planet Tau-e in the Cetus constellation. But when they arrive after 20 years of space travel, the remnants of mankind find the environmental conditions on Tau-e to be much different than expected, and basically uninhabitable by humans.

On youth on board the emigration vessel, Haruo, had seen his parents killed by Godzilla before his eyes when he was only 4 years old. Ever since, he has thought of nothing but returning to Earth to defeat Godzilla. With the doors to emigration now closed, Haruo and other crew spearhead a “return to Earth” decision despite severely attenuated and hazardous conditions on board for such a long trip back.

Somehow, the Aratrum makes the return journey in one piece, but the home they return to has become an alien planet. 20,000 years have elapsed, and a new ecosystem has emerged withatop the food chain. Can mankind take back its native planet? Will Haruo get his revenge?

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  • <最終章>
    星を喰う者
  • <第二章>
    決戦機動増殖都市
  • <第一章>
    怪獣惑星