<最終章>星を喰う者

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INTRO

最終章、人類の眼前に<終焉の翼>が舞い降りる―――

アニメーション映画『GODZILLA』(通称:アニゴジ)がついに最終章を迎える。

二万年後の地球で繰り広げられた、<ゴジラ>とそれに抗う人類の物語。最終章『星を喰う者』では、超科学が生み出した<メカゴジラシティ>をも焼き尽くし、地上の覇者となった究極の生命<ゴジラ・アース>と高次元怪獣<ギドラ>が相まみえる。

『アニゴジ』の誕生は2017年。これにより『ゴジラ』は新たな領域へ足を踏み入れた。同年11月公開の第一章『GODZILLA 怪獣惑星』はゴジラ映画史上初の3DCGアニメーション作品であり、その映像体験は大きな驚きと称賛をもって迎えられ、第二章『GODZILLA 決戦機動増殖都市』は、アニメーションならではの<メカゴジラ>の新解釈で観客を圧倒した。

そして最終章では、虚空の神<ギドラ>と破壊の王<ゴジラ>がついに激突。戦いの果てに待つのは、人類への啓示か。


監督は、昨年公開の劇場版『名探偵コナン から紅の恋歌(ラブレター)』で邦画年間興行収入ランキング1位を獲得し、確かな演出力を遺憾なく発揮する静野孔文と3DCGの第一線で培われた手腕を『シドニアの騎士 第九惑星戦役』、『亜人』、『BLAME!』で磨きあげ、余すことなくその魅力をフィルムに焼きつける瀬下寛之が務め、両者の最高のコンビネーションは最終章でも見事に発揮されている。ストーリー原案・脚本は、『魔法少女まどか☆マギカ』や『PSYCHO-PASS サイコパス』などで知られる虚淵玄が担当。観る者全てを出し抜く突破力抜群のアイデアに今作でも驚かされるのは間違いない。

制作は米国エミー賞最優秀賞(デイタイム・エミー賞アニメーション番組特別部門最優秀賞)を4度受賞を果たし、直近では「スター・ウォーズ」シリーズの最新アニメーション作品「Star Wars: Resistance」を手掛けるなど、国内外から高い評価を得ている3DCGスタジオ、ポリゴン・ピクチュアズ。

The human race is on the brink of oblivion. The “wings of its demise” descend before its eyes.

This is the concluding chapter of the animated feature film series, GODZILLA (aka “Anigoji”).

20,000 years into the future, the Earth is ruled by Godzilla. Pitted against him are the straggling remnants of the human race. The final chapter, GODZILLA:The Planet Eater, finds the Mechagodzilla city, the peak of scientific evolution and mankind’s best hope, burned to cinders. Godzilla Earth reigns supreme but he has one more challenge: the winged creature, KING GHIDORAH.


The Godzilla franchise entered new territory in 2017 with Godzilla: Planet of the Monsters. As the first 3DCG animated, feature-length Godzilla movie ever, it offered a visual experience that was met with widespread acclaim and wonder when it debuted in November, 2017. The second chapter, GODZILLA: City on the Edge of Battle featured a newly-interpreted Mechagodzilla that only an animated rendering could accomplish.

With the concluding chapter of the saga, the King of the Void (GHIDORAH) squares off against the King of Earth (GODZILLA). When the dust settles, will there be anything left for the human race?


Directing the film are Kobun Shizuno, who last year earned the highest grossing Japanese movie to date with Detective Conan: The Crimson Love Letter (’17) and Hiroyuki Seshita who has burnished his reputation for gripping animated storytelling with such TV and film franchises as Ajin (’15-16), Knights of Sidonia: Battle for Planet 9 (’15) and Blame! (’17). Together this prodigious duo have forged a 3DCG genre of cutting edge expression. And now they bring all their talent to bear on this final chapter of the Godzilla saga. The story and screenplay were written by Gen Urobuchi, famously known for his Puella Magi Madoka Magica film series (’11-’14) and the 2012 animated movie, Psycho-Pass (’12). Urobuchi has a gift for creating mind-bending, innovative ideas that are sure to surprise and surpass audience expectations in this finale.

The film is produced by the internationally-acclaimed 3DCG studio, Polygon Pictures, four-time Emmy Award winner (for Daytime Emmy Award for Outstanding Special Class Animated Program) and recently at work on the latest series of the Star Wars universe: Star Wars: Resistance.

STORY

扉が開かれ、黄金の刻印が星を切り裂く。

21世紀初頭、ゴジラに地球を奪われた人類は、一部の人類を他恒星系への移住に送り出すも、計画は失敗に終わる。失意のまま地球へと帰還した人類を待ち受けたのは、二万年後の変わり果てた姿になった地球だった。

あらゆる動植物がゴジラ細胞を持つ<怪獣惑星>と化した地球。そこに君臨するのは体高300mを超える史上最大のゴジラ<ゴジラ・アース>だった。

ゴジラ討伐に執念を燃やす主人公ハルオは、人類の遠い子孫である種族フツアと出会う。ハルオたちは、フツアの双子の姉妹マイナとミアナの導きにより対G決戦兵器・メカゴジラの残骸が、増殖を続けていることを発見。残骸を構成するナノメタルを使って武装要塞都市<メカゴジラシティ>を起動させ、<ゴジラ・アース>に挑む。

この作戦の中、かねてより共存してきた異星人種族の一つビルサルドと人間たちとの亀裂が表面化する。ビルサルドのリーダー・ガルグの「ゴジラを倒すならば“ヒト”を超えた存在へ」という信念に対し、ハルオは「怪獣を倒すために自らも怪獣になってはいけない、“人”として打ち勝つべき」という信念を捨てられなかった。ついには、<ゴジラ・アース>を倒す唯一のチャンスを捨て、ハルオはガルグを葬ってしまう。一方、ハルオの幼馴染であるユウコはビルサルドによる人体の強制ナノメタル化により、脳死状態に陥ってしまった。

人間たちに広がる敗北感と虚無感。もう一方の異星人、宗教種族エクシフの大司教・メトフィエスは、ハルオが戦いに生き延びたことは“奇跡”だと唱え、信者を増やしていく。それはエクシフが秘め隠してきた“究極の目的”のためだった。そんなメトフィエスを警戒するミアナとマイナ。そして、ハルオは、自らが“人”として何を為すべきかを自問する。
やがて、<ゴジラ・アース>を打ち倒す者がいなくなった地球に、金色の閃光を纏った<ギドラ>が降臨し、天地を揺るがす超次元の戦いが始まる。


“ゴジラ”とは何か。“人”が為すべきことは何か。ハルオが目にする未来とは――――。
最終章で、そのすべてが明らかになる。

A door opens and a golden seal shatters a star.


It is the early 21st century. Mankind has lost the battle for planet Earth to Godzilla, and has taken to the stars in search of a new home. But the search ends in vain, forcing them and their alien allies back to Earth. But 20,000 years have passed in their absence, and the Earth is a wholly different place.

The planet’s flora and fauna now embody and serve Godzilla. Earth is a monster’s planet, ruled by the largest Godzilla ever at 300 meters in height. Godzilla Earth.

Human protagonist, Captain Haruo, yearns to defeat Godzilla and retake the planet for mankind. There, he meets aboriginal descendants of the human race, the Houtua tribe. The Houtua twin sisters, Maina and Miana, lead him to the skeletal remains of Mechagodzilla, an old anti-Godzilla weapon, which to everyone’s surprise is still alive in the form of self-generating nanometal. Taken from the Mechagodzilla carcass, the nanometals have gradually been rebuilding a "Mechagodzilla City,” a potential weapon capable of destroying Godzilla Earth.

As the strategy develops, a rift forms between the humans and the Bilusaludo, one of several alien races that had joined the humans on their exodus from Earth. Their leader, Galu-gu, believes that the secret to defeating Godzilla lies in the use of superhuman powers - namely, the nanometal integration - but Haruo resists, fearing that in defeating monsters, they must not become monsters themselves. Haruo ultimately uses his means for defeating Godzilla Earth to destroy the Mechagodzilla city so as to prevent nanometal assimilation, killing Galu-gu. However, his childhood friend, Yuko, has been absorbed by the nanometal integration and has fallen into a brain dead coma.

The human race, once again, is lost. Metphies, commander of the priestly alien race, Exif, marvels at the miraculous survival of Haruo, he begins to attract a following. The Exif has secretly harbored this outcome as their “ultimate goal.” Miana and Maina issue warnings against Metphies, while Haruo begins to question mankind’s next move.

With no means for defeating Godzilla Earth, mankind watches as King Ghidorah, clad in a golden light, descends on the planet. The earth shakes once again with as war moves to a higher dimension.


What is Godzilla exactly? Does mankind stand a chance? Is there a future vision in Haruo’s eyes? Find out in the finale.

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